دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1401 - 10:33

حمله گسترده روسیه به آزوفستال، آخرین سنگر نیروهای اوکراینی در ماریوپل 

ارتش روسیه از روز سه‌شنبه حمله گسترده به کارخانه فولاد آزوفستال، آخرین سنگر نیروهای اوکراینی در شهر ماریوپل را آغاز کرده است.
کد خبر : 656673
آزوفستال



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ارتش روسیه از روز سه‌شنبه حمله تمام عیار به کارخانه فولاد آزوفستال، آخرین سنگر نیروهای اوکراین در بندر استراتژیک و در محاصره ماریوپل را با شدتی که قابل قیاس با روزهای پیش نیست آغاز کرده است.


روس‌ها در این روز و پس از آن که سازمان ملل متحد اعلام کرد غیرنظامیان را از این کارخانه خارج کرده است، برای اولین بار با استفاده از تانک‌ها و پیاده نظام به این آخرین سنگر مقاومت اوکراینی‌ها در شهر ماریوپل حمله کردند.


«سویاتوسلاو پالامار» معاون فرمانده هنگ آزوف ساعاتی پیش گفت: «حمله شدید روس‌ها پیرامون آزوفستال با پشتیبانی خودروهای زرهی، تانک ها و با تلاش برای استقرار نیروها با کمک قایق‌ها و شمار زیاد پیاده نظام در حال انجام است.»


پیش‌تر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که هواپیماها و توپخانه ارتش روسیه و «جمهوری خلق دونتسک» شروع به انهدام مواضع شلیک اوکراین کرده‌اند.


وزارت دفاع روسیه در اعلامیه خود هنگ آزوف را متهم کرد که با استفاده از فرصت آتش‌بس برای تخلیه غیرنظامیان از زیرزمین‌های کارخانه فولاد خارج شده و در ساختمان‌های این کارخانه سنگر گرفته‌اند.


روس‌ها تا روز سه‌شنبه با هواپیما و از دریا این کارخانه فولاد را که سازه‌های زیرزمینی عظیم آن متعلق به دوران جنگ جهانی دوم است هدف می‌گرفتند.


ولادیمیر پوتین در ۲۱ آوریل گفت به ارتش دستور داده است تا حمله‌ای را به کارخانه فولاد ماریوپل آغاز نکنند، بلکه آن را طوری محاصره کنند تا حتی یک مگس هم نتواند عبور کند.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته